Výměna a vrácení zboží
Lhůta 14ti dnů pro odstoupení od smlouvy slouží k tomu, aby se spotřebitel seznámil s vlastnostmi a funkčností zboží, což nemůže učinit, pokud zboží nevyndá z obalu.
Kalhotky (spodní díly) však není možné zařadit pod zboží, které spotřebitel z obalu vyjmul a z hygienických důvodů jej není možné vrátit ani vyměnit.
U prádla, které je upravené na míru (tedy mimo nabízené velikosti či s extra službou) se nemůže uplatnit odstoupení od smlouvy vzhledem k zakázkovému statutu objednávky. Výrobky nemůžeme znovu prodat, jelikož jsou na míru.
Produkty, které jste obdrželi k nákupu jako dárek či v rámci akce nelze vyměnit ani vrátit.
Mějte na paměti:
Produkt, který je již jednou vyměněn, není možné opakovaně měnit za jinou velikost/typ ani vrátit.
Odstoupíte-li od kupní smlouvy, zakoupené zboží musí na naši adresu dorazit max. do 14ti dní od vyzvednutí a to na Vaše náklady.
Pokud budete chtít vrátit část objednávky, přepočítáme tak zbývající (nevrácenou) část objednávky, můžete tak přijít o nárok na množstevní slevu či dopravu zdarma.
- Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
- Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči
Prodávajícímu.
- Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
- Odstoupit od smlouvy je kupující oprávněn ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Důvod odstoupení není kupující povinen uvést.
- Prodávající je povinen kupujícímu zaplacenou částku vrátit v plné výši (cenu zboží včetně nákladů na dodání), a to způsobem, kterým byla platba kupujícím provedena. Lhůta pro vrácení je 14 dnů od odstoupení kupujícího od smlouvy. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. V případě, že bylo kupujícímu zboží dodáno prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného.
- Kupující je povinen ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy zboží vrátit Prodávajícímu. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (nikoli na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Náklady vrácení zboží nese kupující.
- Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží nebo než kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Pokud došlo u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
- Kupující nemůže odstoupit v případech uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit zejména v případě zboží zhotoveného (upraveného) dle individuálního požadavku a potřeb kupujícího.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit také, pokud má
pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
- Pokud prodávající poskytl kupujícímu společně se zbožím dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v rámci tohoto bodu obchodních podmínek kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.
- Práva a povinnosti z vadného plnění
- Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Kupující je oprávněn oznámit vadu zboží prodávajícímu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.
- Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.
- Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě nebo na obalu zboží.
- Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.