Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

účinné od 01.09.2024

 

 

Tyto obchodní podmínky jsou platné  pro nákup v internetovém obchodě https://www.altera-handmade.cz, blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího a jsou určeny výhradně pro internetový prodej zboží spotřebitelům.

 

  1. Identifikační a kontaktní údaje provozovatele e- shopu

 

Alena Fabšíková

IČO:  22544356         

sídlem Lašská 1145/3, Havířov, Město, PSČ 736 01

telefon: + 420 703 336 360    

e-mail: almindfab@gmail.com

ID datové schránky.: 9nxyfyx

Kontaktní osoba: Alena Fabšíková

Provozní doba: pondělí až pátek v době od 09:00 do 18:00

Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat nejpozději ve lhůtě tří pracovních dnů.

 

 

  1. Obecné pojmy a informace:

 

  1. Kupující: kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující“).
  2. Prodávající: prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“).
  3. Občanský zákoník (dále jen „OZ“): zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
  4. Kodex chování: Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n. Občanského zákoníku.
  5. Poprodejní servis: Prodávající neposkytuje kupujícím poprodejní servis.
  6. Informace o zboží: informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
  7. Způsoby platby přijímané prodávajícím: platba kartou nebo bankovním převodem. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsob platby.
  8. Přijetí nabídky: přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
  9. Hodnocení zboží (e-shopu) kupujícím: Pokud prodávající poskytuje přístup k hodnocení prodávaného zboží provedenému jinými kupujícími, pak zajišťuje a kontroluje autenticitu takových recenzí tím, že propojuje hodnocení kupujících s konkrétními objednávkami, čímž je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného kupujícího. O konkrétním způsobu ověření recenzí bude prodávající informovat kupujícího na svých stránkách e-shopu.

 

  • Objednávání a doručování zboží
  1. Kupní smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce. Pro uzavření smlouvy je potřeba, aby kupující na e-shopu prodávajícího vytvořil objednávku, v níž uvede své identifikační a kontaktní údaje. Objednávku kupující vytvoří výběrem konkrétního zboží, počtu kusů a potvrzením výběru tlačítkem „Přidat do košíku“. Souhrnná cena objednávaného zboží bude uvedena ve shrnutí před odesláním objednávky zavazujícím k platbě, které obsahuje cenu zboží, množství, způsob dopravy zvolený kupujícím a zvolený způsob platby. dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby.
  2. Objednávku může kupující upravovat, měnit a kontrolovat, a to do okamžiku potvrzení prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“, kterým objednávku dokončí. Stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“ kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínka a souhlasí s nimi.
  3. Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení zboží.
  4. Po doručení objednávky prodávající potvrdí kupujícímu obratem prostřednictvím e-mailu přijetí objednávky a termín doručení. Přílohou tohoto e-mailu bude shrnutí objednávky a obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
  5. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží.
  6. Po zpracování objednávky kupujícího prodávající předá zboží přepravci dle volby kupujícího v objednávce. Zboží bude k přepravě předáno nejpozději do 14 dnů od

potvrzení objednávky, nedohodnou-li se strany jinak.  U zboží označeného „skladem“, bude zboží předáno přepravci nejpozději do 5 pracovních dnů. V případě, že kupující zvolí možnost „platba předem“ bude zboží předáno přepravci po připsání platby na účet prodávajícího.

  1. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit.  Prodávající doporučuje, aby při převzetí zboží kupující zkontroloval, zda je zásilka neporušená.  Součástí zásilky bude faktura, kterou prodávající zašle kupujícímu také prostřednictvím e-mailu.

 

  1. Cena a způsob doručení

 

  1. Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání zboží, doručí kupujícímu zboží zdarma. Ostatní nároky kupujícího tím nejsou dotčeny.
  2. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena okamžikem provedení platby.
  3. Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.
  4. Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době, bude zboží vráceno prodávajícímu.
  5. V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením.

 

  1. Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
  2. Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči

Prodávajícímu.

  1. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
  2. Odstoupit od smlouvy je kupující oprávněn ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Důvod odstoupení není kupující povinen uvést.
  3. Prodávající je povinen kupujícímu zaplacenou částku vrátit v plné výši (cenu zboží včetně nákladů na dodání), a to způsobem, kterým byla platba kupujícím provedena. Lhůta pro vrácení je 14 dnů od odstoupení kupujícího od smlouvy. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. V případě, že bylo kupujícímu zboží dodáno prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného.
  4. Kupující je povinen ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy zboží vrátit Prodávajícímu. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (nikoli na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Náklady vrácení zboží nese kupující.
  5. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží nebo než kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  6. Pokud došlo u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
  7. Kupující nemůže odstoupit v případech uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit zejména v případě zboží zhotoveného (upraveného) dle individuálního požadavku a potřeb kupujícího.
  8. Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
  9. Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit také, pokud má

pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.

  1. Pokud prodávající poskytl kupujícímu společně se zbožím dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v rámci tohoto bodu obchodních podmínek kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.

 

  1. Práva a povinnosti z vadného plnění

 

 

  1. Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

 

  1. Kupující je oprávněn oznámit vadu zboží prodávajícímu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

 

  1. Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.

 

  1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.

 

  1. Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě nebo na obalu zboží.
  2. Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.

 

  • Vyřízení reklamace

 

  1. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu po zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

 

  1. Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží je potřeba kupujícím vhodně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození.

 

  1. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

 

  1. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil.
  2. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě.

 

  1. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí a kupujícího písemně o vyřízení reklamace nevyrozumí, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

 

  1. Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

 

  1. Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě oprávněné reklamace zboží užívat.

 

  1. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

 

 

Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.