Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
účinné od 01.09.2024
Tyto obchodní podmínky jsou platné pro nákup v internetovém obchodě https://www.altera-handmade.cz, blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího a jsou určeny výhradně pro internetový prodej zboží spotřebitelům.
- Identifikační a kontaktní údaje provozovatele e- shopu
Alena Fabšíková
IČO: 22544356
sídlem Lašská 1145/3, Havířov, Město, PSČ 736 01
telefon: + 420 703 336 360
e-mail: almindfab@gmail.com
ID datové schránky.: 9nxyfyx
Kontaktní osoba: Alena Fabšíková
Provozní doba: pondělí až pátek v době od 09:00 do 18:00
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat nejpozději ve lhůtě tří pracovních dnů.
- Obecné pojmy a informace:
- Kupující: kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „kupující“).
- Prodávající: prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“).
- Občanský zákoník (dále jen „OZ“): zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- Kodex chování: Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n. Občanského zákoníku.
- Poprodejní servis: Prodávající neposkytuje kupujícím poprodejní servis.
- Informace o zboží: informace o nakupovaném zboží jsou dostupné u každého jednotlivého zboží. Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
- Způsoby platby přijímané prodávajícím: platba kartou nebo bankovním převodem. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsob platby.
- Přijetí nabídky: přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
- Hodnocení zboží (e-shopu) kupujícím: Pokud prodávající poskytuje přístup k hodnocení prodávaného zboží provedenému jinými kupujícími, pak zajišťuje a kontroluje autenticitu takových recenzí tím, že propojuje hodnocení kupujících s konkrétními objednávkami, čímž je schopen ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného kupujícího. O konkrétním způsobu ověření recenzí bude prodávající informovat kupujícího na svých stránkách e-shopu.
- Objednávání a doručování zboží
- Kupní smlouvu mezi kupujícím a prodávajícím je možné uzavřít pouze v českém jazyce. Pro uzavření smlouvy je potřeba, aby kupující na e-shopu prodávajícího vytvořil objednávku, v níž uvede své identifikační a kontaktní údaje. Objednávku kupující vytvoří výběrem konkrétního zboží, počtu kusů a potvrzením výběru tlačítkem „Přidat do košíku“. Souhrnná cena objednávaného zboží bude uvedena ve shrnutí před odesláním objednávky zavazujícím k platbě, které obsahuje cenu zboží, množství, způsob dopravy zvolený kupujícím a zvolený způsob platby. dle zvoleného zboží, způsobu jeho doručení a platby.
- Objednávku může kupující upravovat, měnit a kontrolovat, a to do okamžiku potvrzení prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“, kterým objednávku dokončí. Stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“ kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínka a souhlasí s nimi.
- Kupující se dokončením objednávky prostřednictvím závazného potvrzení objednávky zboží výslovně zavazuje k zaplacení zboží.
- Po doručení objednávky prodávající potvrdí kupujícímu obratem prostřednictvím e-mailu přijetí objednávky a termín doručení. Přílohou tohoto e-mailu bude shrnutí objednávky a obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
- Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží.
- Po zpracování objednávky kupujícího prodávající předá zboží přepravci dle volby kupujícího v objednávce. Zboží bude k přepravě předáno nejpozději do 14 dnů od
potvrzení objednávky, nedohodnou-li se strany jinak. U zboží označeného „skladem“, bude zboží předáno přepravci nejpozději do 5 pracovních dnů. V případě, že kupující zvolí možnost „platba předem“ bude zboží předáno přepravci po připsání platby na účet prodávajícího.
- Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Prodávající doporučuje, aby při převzetí zboží kupující zkontroloval, zda je zásilka neporušená. Součástí zásilky bude faktura, kterou prodávající zašle kupujícímu také prostřednictvím e-mailu.
- Cena a způsob doručení
- Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání zboží, doručí kupujícímu zboží zdarma. Ostatní nároky kupujícího tím nejsou dotčeny.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena okamžikem provedení platby.
- Nebezpeční škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí nedošlo.
- Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době, bude zboží vráceno prodávajícímu.
- V případě, kdy kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s tímto opakovaným doručením.
- Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
- Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči
Prodávajícímu.
- Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
- Odstoupit od smlouvy je kupující oprávněn ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tato lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Důvod odstoupení není kupující povinen uvést.
- Prodávající je povinen kupujícímu zaplacenou částku vrátit v plné výši (cenu zboží včetně nákladů na dodání), a to způsobem, kterým byla platba kupujícím provedena. Lhůta pro vrácení je 14 dnů od odstoupení kupujícího od smlouvy. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. V případě, že bylo kupujícímu zboží dodáno prodávajícím zdarma, pak kupující nemá nárok na náhradu poštovného.
- Kupující je povinen ve lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy zboží vrátit Prodávajícímu. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (nikoli na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Náklady vrácení zboží nese kupující.
- Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží nebo než kupující prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Pokud došlo u vráceného zboží ke snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
- Kupující nemůže odstoupit v případech uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit zejména v případě zboží zhotoveného (upraveného) dle individuálního požadavku a potřeb kupujícího.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
- Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit také, pokud má
pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
- Pokud prodávající poskytl kupujícímu společně se zbožím dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy v rámci tohoto bodu obchodních podmínek kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý dárek.
- Práva a povinnosti z vadného plnění
- Odpovědnost za vady zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
- Kupující je oprávněn oznámit vadu zboží prodávajícímu nejpozději do dvou let od převzetí zboží a uplatnit nárok na bezplatné odstranění vady podle svého požadavku buď opravou, nebo dodáním nové věci bez vad, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a zda může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
- Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravou, nebo dodáním nové věci), je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. V takovém případě má kupující právo požadovat slevu z kupní ceny, nebo pokud vada není nevýznamná, právo od smlouvy odstoupit.
- Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.
- Prodávající odpovídá za vady v době použitelnosti uvedené v reklamě nebo na obalu zboží.
- Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- Vyřízení reklamace
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu po zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
- Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží je potřeba kupujícím vhodně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození.
- Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil.
- Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě.
- V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí a kupujícího písemně o vyřízení reklamace nevyrozumí, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
- Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě oprávněné reklamace zboží užívat.
- U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.